هیئت امرالی دم پارتی آخر هفته آینده به باشور کوردستان سفر خواهد کرد.
در بیانیه دم پارتی در مورد این سفر اطلاعات زیر ارائه شده است:
«دیدارها و گفتگوهای هیئت امرالی دم پارتی که دو بار با عبدالله اوجالان در امرالی دیدار کرده است، با اقشار مختلف جامعه و محافل مرتبط با مسئله کورد ادامه دارد. هیئت ما این آخر هفته با سفر به اقلیم کوردستان با مقامات اقلیم دیدار خواهد کرد. اعضای هیئت امرالی پروین بولدان و سری ثریا اوندر، رئیس مشترک دبپ، کسکین بایندر، اعضای کمیسیون روابط خارجی و مقامات حزب ما در این هیئت حضور خواهند داشت.
این هیئت روز یکشنبه ۱۶ فوریه در هولیر با مسعود بارزانی و نچیروان بارزانی دیدار خواهد کرد. این هیئت روز دوشنبه ۱۷ فوریه به سلیمانیه رفته و با رئیس ینک، بافل طالبانی، قباد طالبانی و مقامات ینک دیدار خواهد کرد. در دیدارهای انجام شده، جزئیات دیدارهای انجام شده در امرالی به اشتراک گذاشته شده و نظرات، پیشنهادات و افکار مربوط به روند از افراد مربوطه گرفته شده و پس از آن به آقای اوجالان منتقل خواهد شد.
هیئت ما پیش از این با احزاب سیاسی که در مجلس نمایندگان ترکیه گروه دارند و با فیگن یوکسَکداغ، صلاحالدین دمیرتاش، لیلا گووَن و سایر سیاستمداران زندانی دیدار کرده و پیشنهادات، نظرات و افکار حاصل از این دیدارها را به اوجالان منتقل کرده بود.
از سوی دیگر، حزب ما با نشستهای مردمی و میتینگهای گسترده که در ۴۲ مرکز برگزار میشود، جامعه را در مورد این تلاشها آگاه کرده و نظرات، پیشنهادات، نگرانیها و انتظارات مردم را در قالب گزارشهایی به هیئت امرالی ارسال کرده است.»
قندیل پرس