هیئت امرالی حزب برابری و دموکراسی خلقها (دم پارتی) پس از دیدار با اردوغان بیانیهای منتشر کرده و اعلام کرد: «ما به کشورمان اعلام میکنیم که مفتخریم که بیش از دیروز امید داریم.»
دم پارتی در رابطه با دیدار هیئت امرالی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، بیانیهای کتبی منتشر کرد.
در این بیانیه اعلام شد: «دیداری که با جناب رئیس جمهور رجب طیب اردوغان و هیئت همراهشان انجام دادیم، در فضایی بسیار مثبت، سازنده، ثمربخش و همچنین امیدبخش نسبت به آینده، انجام گرفت.
اهمیت روندی که بدان رسیدهایم و همچنین سطح آن مورد تصدیق قرار گرفته و مراحل پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند. تاکید شد دورانی که در آن خشونت و درگیری پایان یابد و عرصه دموکراتیک و سیاسی تقویت شود، برای کشور، شهروندان و منطقه ما از اهمیتی حیاتی برخوردار است.
هیئت و حزب ما در دوران پیش رو با اراده و اهتمام بیشتر به فعالیتهای خود در راستای اجرای فراخوان صلح و جامعه دموکراتیک ادامه خواهند داد. ما به کشور خود اعلام میکنیم که مفتخریم که بیش از دیروز امید داریم.
ما از تمامی طرفهای سیاسی و مؤلفههای اجتماعی به خاطر قدرت بخشیدن به روند از طریق پیشنهادات، هشدارها و انتقاداتشان، قدردانی میکنیم.»
قندیل پرس