مراد کاراییلان، فرمانده نیروهای مدافع خلق (هپگ)، در گفتوگو با شبکه استرک تیوی با اشاره به ۴۱مین سالگرد کارزار ۱۵ اوت، این روز را «عید رستاخیز» مردم کورد توصیف کرد و گفت این کارزار نه صرفاً یک اقدام مسلحانه، بلکه قیامی علیه استعمار و سکوت جامعه کورد بود. او تأکید کرد: «جشن گرفتن ۱۵ اوت، جشن جنگ نیست؛ بلکه جشن آغاز ایستادگی در برابر بردگی و استعمار است.»
کاراییلان با بیان اینکه کارزار ۱۵ اوت در دهه ۹۰ به موفقیت رسید و روحیه مقاومت را در جامعه زنده کرد، افزود: «امیدواریم امروز رویکرد امنیتی به مسئله کورد تغییر کرده باشد؛ در غیر این صورت باز هم راهحلی پیدا نخواهد شد.» او خاطرنشان کرد که این روز برای همه بخشهای کوردستان الهامبخش بوده و باید همواره با شور و اشتیاق به عنوان «عید رستاخیز» گرامی داشته شود.
قندیل پرس